متن زير ترجمه خلاصه و ساده شده اي از کتابي الکترونيکي (e book) با اين عنوان است: «رسانه هاي اجتماعي چه هستند؟». رسانه هاي اجتماعي عنواني است که در سال هاي اخير به مجموعه سايت ها و ابزارهايي اطلاق مي شود که در فضاي ايجاد شده به وسيله رسانه هاي نوين از قبيل شبکه هاي ارتباطي، اينترنت و تلفن هاي همراه، متولد شده اند و رشد پيدا کرده اند. اين رسانه هاي جديد ويژگي هاي ارتباطي متفاوتي با رسانه هاي سنتي يا قديمي تر دارند. از اين رو گاهي در مقابل رسانه هاي قديمي تري از جمله تلويزيون، راديو، کتاب و مطبوعات، براي رسانه هاي دنياي مجازي از عبارت رسانه هاي اجتماعي (social media) استفاده مي شود.

آشنايي با پديده رسانه هاي اجتماعي براي همه علاقه مندان فضاي مجازي و دنياي وب مي تواند جالب توجه باشد و به طور خاص براي کساني که در حوزه هاي رسانه ها، ارتباطات، تبليغات و بازاريابي فعاليت مي کنند اهميت بيشتري دارد. کتاب الکترونيکي «رسانه هاي اجتماعي چه هستند؟» که خلاصه اي کوتاه و اندکي تغيير يافته (به جهت ساده و قابل فهم شدن متن) از آن در ادامه مي آيد، معرفي مقدماتي و اجمالي بر پديده رسانه هاي اجتماعي دارد. اين کتاب به وسيله آنتوني ماي فيلد (Antony Mayfield) در مجموعه آي.کراسينگ (iCrossing) نوشته شده و نسخه پي.دي.اف آن در ?? صفحه از طريق نشاني زير قابل دريافت است:

http://www.icrossing.co.uk/fileadmin/uploads/eBooks/What_is_Social_Media_iCrossing_ebook.pdf

وب سايت ها و ابزارهاي دنياي مجازي که روزگاري موضوعي جديد و حاشيه اي محسوب مي شدند حال به پديده اي فراگير تبديل شده اند. اين ابزارها که تحولات شبکه هاي ارتباطي در گسترش آنها نقش داشته اند اين روزها از طريق «اينترنت همراه» هم به سادگي قابل دسترس هستند. به گروهي از رسانه هاي آنلاين که در اين فضاي جديد متولد شده اند عنوان رسانه هاي اجتماعي داده شده است.

ثبت حدود ??? ميليون وبلاگ که از طريق سايت تکنوراتي پيگيري مي شوند، مشاهده روزانه حدود ??? ميليون ويدئو در سايت يوتيوب و نزديک به ??? ميليون عضو سايت فيس بوک، همگي نشانه هاي اهميت فراوان پديده رسانه هاي اجتماعي هستند. (آمار مربوط به ماه هاي پاياني سال ???? است.)

? تغيير مفاهيم توليد و توزيع رسانه اي

" />
free vector
رفتن به نوارابزار